torsdag 22. april 2010

På barrikadene..

... Hvor er dere? Hvorfor er det ingen som står på barrikaden og slåss lenger? Er dere blitt slappe, velferdslate og tilsynelatende fornøyde med livet, facebook, en tur på byen og et liv i slaraffenheten?? De største protestene er stort sett på facebook av typen " hvis 10000 joiner denne gruppen så lager Nidar Opal sjokolade igjen" What??? Er det alt dere har å klage over??

Natt til 1 mai 1980 - jeg var der. Vilt kaos, knuste ruter nedover hele Karl Johansgt, vi var kjempesinte og kjempefrustrerte, Nei-Til-Alt-Og-Bort-Med-Vekk...

Politiet jaget oss fra skanse til skanse, til slutt måtte hvertfall jeg kapitulere pga tåregassen som rullet nedover gaten. Jeg var litt med Blitzerene på den tiden, og vi skulle "ta svina" Og vi gjøv på med steiner og flasker, og de slo godt for seg tilbake - batongen svir godt i knollen den. Men vi ga oss ikke - vi ville bli hørt og sett, ikke bare et stakkars øyeblikk, men generelt hele tiden. Denne natten tok litt av, det ble mye støy og herverk og lite ut av det - men vi var der hvertfall og vi syntes!

Til slutt ble forsåvidt Blitz stuerent også, ble kafe og ungdommens hus og Stein satt bare inne i korte perioder av gangen. Så var det litt støy nå for ikke så lenge siden når de (igjen) ble kasta ut, men det gikk fort over....

Men hvor er de andre?? Alle som klager på bensinprisene, avgiftene, helseomsorgen, veien, togene, osv osv

Jeg mener ikke at vi skal ut og kaste stein og brenne biler nå, men hva med å reise seg sammen og si "dette gidder vi faen ikke mere" Feks ved et stortingsvalg - stemmer du på den ene så for du likevel med den andre, og stemmer du på den andre, så får du hvertfall med den ene....

Begynn å protester litt med tynge bak da... Ikke bare sitt i sofan og bann over at alle er så jævlig sløve - det er du også!!!

Her et sted løper jeg... det var den gangen politiet var eldre enn meg og jeg kjempa mot "overmakta"


Vi kjemper ikke lenger - vi går bare rundt og syter litt.... Hvis vi kjemper så er det for Gazakonflikten og andre utenlandske saker - er det tryggere det, å kaste stein for noen andre, for da er det ikke meg det går ut over liksom.

Jeg har så mange venner som offer og stønner over at vi bor i et så døllt land. Og jeg svarer hver gang, da får du gjøre noe med det, eller så får du kose deg med at du bor i et land med fred og sånt... Jeg er litt der nå, trives godt med å ikke bli slått i hue, ikke løper jeg så fort lenger heller, men for all del - er det viktig så kommer jeg nok ;o)

Stand up and fight!!!

2 kommentarer:

  1. Jeg står på barrikadene og protesterer vilt med meningene mine på bloggen. Neste skritt blir å kaste stein :)

    Facebookgrupper har jeg aldri skjønt meg på.

    SvarSlett
  2. I know I know... Kan lære deg face jeg ;o)

    SvarSlett